Popularne szlaki i kierunki lokalnych turystów

Według wstępnych szacunków, koszt powtórnego otwarcia najdłuższego połączenia kolejowego w Europie, zamknął się sumą przeszło miliarda euro. Inwestycja ta, łącząca szlakiem kolejowym Londyn z Turcją, jest nawiązaniem do słynnego już połączenia na tej samej trasie w czasie międzywojennym. To smutne, dziesięciolecia zamkniętych granic pomiędzy indywidualnymi krajami, nienajlepsza infrastruktura kolejowa i spychanie kolejnictwa na boczny tor, spowodowały, że połączenie to na początku lat dziewięćdziesiątych zlikwidowano. Jak najbardziej błyskawicznie zapełniono tą lukę licznymi połączeniami autobusowymi i lotniczymi, niemniej jednak nie było to już to samo. Kolej z Londynu do Turcji nierozdzielnie połączona była bowiem z luksusem i splendorem, jakich nie zapewni dziś żaden środek lokomocji.

Wagony o najwyższym stopniu wykończenia oraz wyposażenia wspólnie ze idealną obsługą i doborowymi daniami, jakie serwowano dla pasażerów, pozostają do dzisiaj niedoścignionym wzorcem, do którego wszyscy chcą zmierzać. Inwestorzy, za pomocą których udało się w zeszłym miesiącu reaktywować to złączenie, liczą się z początkowo małym zainteresowaniem własną propozycją – więcej o tym na stronie internetowej phuket porady. Polskie wybrzeże liczy sobie ponad sześćset kilometrów. Mimo, że nigdy nie byliśmy morską siłą, zamiłowanie rodaków do nadmorskich podróży było porządnie legendarne od wieków. Niemniej jednak dopiero w ostatnim dziesięcioleciu, wolno ogłosić, iż stworzona przez nas żegluga pasażerska złapała wiatr w żagle.

W poprzednim roku statki, jakie zaokrętowały do lokalnych portów dalekomorskich, przewiozły ponad osiem milionów pasażerów. Oznacza to, iż w przeciągu dekady dziesięciokrotnie częściej jedziemy w ten sposób. W znacznej mierze jest to spowodowane zarówno polepszającemu się poziomowi stworzonego przez nas życia, jak i wielomiliardowymi inwestycjami w portowe nabrzeża jak i statki. Unijne dotacje dopisują takim wydatkom, bowiem oczywiście morska żegluga pasażerska ma mieć w unijnym budżecie priorytet. Wspólnota chce równolegle rozwinąć w ten sposób turystykę i rejony nadmorskie w Unii. Poza tym transport morski jest jednym z w największym stopniu przyjacielskich dla środowiska naturalnego, albowiem w przeliczeniu na jednego pasażera, zużywa on ośmiokrotnie mniej paliwa niż dla przykłady pojazd. Można już ujrzeć pierwsze wyniki takich inwestycji nad polskim wybrzeżem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz