Nie wszystkie warunki do jazdy są idealne

Celem hulajnogi elektrycznej (lub e- hulajnogi) jest to, aby dostać się z miejsca na miejsce w krótkim czasie. Oczywiście, jak daleko hulajnoga może jechać jest ważną cechą. Jednak zakres jest często funkcją, na którą najczęściej skarżą się użytkownicy. Dlaczego jest to konsekwentnie sprawdzane. Zakres hulajnóg elektrycznych jest sprawdzana pod wpływem większej liczby czynników zewnętrznych niż jakakolwiek inna cecha wydajności.


Krótka odpowiedź brzmi, że podany zasięg e-hulajnogi jest zazwyczaj zasięgiem osiągalnym w IDEALNYCH warunkach. To nie jest sztuczka marketingu lub kupującego hulajnogę. Producent musi kontrolować warunki testowania zasięgu i określić je w celu opublikowania informacji o zasięgu, który jest znaczący.


Odpowiedzialny producent będzie jasno określić warunki i okoliczności, które powodują, że zasięg, które określają. Dobrym przykładem jest niedawno wprowadzony na rynek elektryczny rower jednokołowy (EUC) Inmotion V10. Opublikowany zasięg V10 to „~70 km”. Producent jest nawet wystarczająco ostrożny, aby użyć symbolu „~”, aby wskazać, że jest to przybliżenie. Mówi się, że zasięg ten jest możliwy do osiągnięcia w następujących warunkach:


⦁ podczas jazdy na pełnej mocy;
⦁ z obciążeniem 75 kg
⦁ przy temperaturze 25°C
⦁ jadąc z przeciętną prędkością 15km/h
⦁ na gładkiej nawierzchni.


Posunęli się nawet do tego, by z góry zadeklarować, że „nawyk jazdy, środowisko, temperatura, stan drogi, obciążenie i inne czynniki będą miały wpływ na zasięg”. To ostrożne i jasne traktowanie zasięgu może mieć coś wspólnego z intensywną konkurencją między producentami EUC w czasie, gdy ten artykuł jest pisany. Producenci EUC wprowadzają właśnie na rynek wiele nowych maszyn z najwyższej półki i walczą o uwagę motocyklistów, którym bardzo zależy na osiągach.


Przeciążenie

Te opisane powyżej: lekkie hulajnogi elektryczne, takie jak Inokim Mini, najlepiej współpracują z lekkimi kierowcami. Zdrowy rozsądek podpowiada, że hulajnoga elektryczna będzie musiała pracować ciężej, aby przenieść cięższego kierowcę w porównaniu do lżejszego.


Wszystkie hulajnogi elektryczne mają wskazanie dla maksymalnego bezpiecznego obciążenia użytkowego. Większość z nich jest oceniana na 100 Kg, a niektóre większe modele na 120 Kg. Niektóre modele high-end lub heavy-duty przenoszą nawet 150 kg. Maksymalne obciążenie nie jest tożsame z obciążeniem optymalnym. Jest to powszechna praktyka dla producentów skuterów elektrycznych na rynku dzisiaj użyć obciążenia wagi jeźdźca około 75 Kg do testów wydajności. Jest to zrozumiałe, ponieważ 75 kg jest mniej więcej waga przeciętnego zdrowego dorosłego mężczyzny.


Innymi słowy, w większości przypadków, każdy kierowca cięższy niż 75 kg może od razu spodziewać się, że osiągalny zasięg będzie niższy od opublikowanej wartości. Problemy z przeładowaniem zdarzają się zazwyczaj, gdy duzi kierowcy kupują lekkie skutery ze względu na poręczność. Zobacz więcej informacji na stronie http://www.glogow-info.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=55257&Itemid=2


Zrozumiałe jest, że niektórzy kierowcy korzystający z elektrycznych hulajnóg na pierwszą i ostatnią milę dojazdu muszą wnieść swój e- hulajnogę do pociągów lub autobusów. Jest to dobry powód, aby wybrać lekkie hulajnogi elektryczne, takie jak Inokim Mini lub Zero 2.0.
Te hulajnogi mogą być niedostosowane dla dużych użytkowników, ale to jest w porządku, jeśli rowerzysta rozumie, że jest kompromis i jest gotów zrezygnować z niektórych zakresów dla przenośności. Powyżej: wybierając hulajnogę elektryczą z mocą silnika, który pasuje do Twojej wagi i wielkości ciała jest praktycznym punktem wyjścia, aby upewnić się, że masz najlepszy zasięg.


Niewystarczające ciśnienie w oponach

Zarówno w środowisku rowerowym jak i samochodowym powszechnie wiadomo, że niedopompowane opony powodują zmniejszenie zużycia paliwa. Bez zagłębiania się w skomplikowaną fizykę czy matematykę, prostym, ale rzeczowym wyjaśnieniem jest to, że koła z zaniżonym ciśnieniem odkształcają się od swojego optymalnego kształtu. Powoduje to, między innymi, zwiększenie powierzchni styku koła z podłożem. Ogólnie rzecz biorąc, większa powierzchnia styku oznacza większe tarcie.


Nie przeprowadzono żadnych badań naukowych dotyczących ciśnienia w oponach hulajnóg elektrycznych. Ale badania dla samochodów pokazują wyraźną korelację między oporem toczenia i ciśnienia w oponach. Im ciśnienie w oponie jest bliższe ciśnieniu przewidzianemu przez producenta, tym niższy jest opór toczenia. Spadek efektywności toczenia następuje, gdy ciśnienie w oponach jest nawet minimalnie niższe od optymalnego ciśnienia zalecanego przez producenta.


Należy podkreślić, że unikanie zbyt niskiego ciśnienia nie jest tożsame z zachęcaniem do nadmiernego ciśnienia w oponach, co ma swój własny zestaw problemów. Ważne jest, aby utrzymywać prawidłowe ciśnienie wskazane przez producenta hulajnogi/opon. Ciśnienie to jest zazwyczaj podane w instrukcji obsługi. Ciśnienie podane na samej oponie jest zazwyczaj ciśnieniem maksymalnym, a nie optymalnym.
Jazda po wzniesieniach

Nachylenie ma ogromny wpływ na zasięg hulajnogi elektrycznej. Jeśli jeździsz na rowerze, będziesz wiedział z doświadczenia, że jazda pod górę, nawet jeśli nachylenie jest dość łagodne, wymaga znacznie więcej wysiłku niż jazda na równym terenie.


Bez wchodzenia w skomplikowanych obliczeń, to wystarczy powiedzieć, że wszelkie podjazdy na trasie będzie shave znaczny kawałek z zakresu wskazanego na instrukcji skutera. Biorąc pod uwagę, że skuter-zasięg jest obliczany na idealnie płaskim terenie, ale rzeczywista trasa nie jest, jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek dopasować hulajnogę do zasięgu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz