Marketing w codziennym życiu – gadżety oraz inne rozwiązania

Nie zwracając uwagi na pragnienia, albo konieczność, niejeden z nas jest odbiorcą reklam, które widujemy systematycznie niemalże w każdym miejscu. Reklamy występują w telewizji, na falach eteru, w sieci. Gazety oraz czasopisma są źródłem reklam, idąc ulicami widzimy banery marketingowe, afisze z różnymi artykułami, lub popularnymi artystami w konkretnych kreacjach ekranowych. Będąc w supermarkecie często dokonujemy zakupu sugerując się wyglądem pudełka, wizerunkiem wskazującym co jest w środku. W domniemaniu reklama miała mieć zwłaszcza rolę informująca, pokazującą wartości dodatnie promowanego artykułu.

W praktyce reklama sponsorowana wręcz agresywnie przyciąga do siebie uwagę przygotowaną poprzez działanie fachowców od sprzedaży kolorystyką, piękną kobietą, a także na dodatek niską ceną. Dzięki prężnej kampanii promocyjnej dużo popularnych artykułów zawdzięcza swój sukces, konsumenci chętniej sięgają po markę, o której wiedzą. W Internecie można natknąć się wszędzie na parasole reklamowe chociaż masowa informacja dotycząca wyrabianego produktu pochłania zazwyczaj wielkie zasoby gotówkowe, inwestycja ta jest opłacalna i zazwyczaj zapewnia wysoki dochód. Reklama winna cechować się prostotą odbioru przez potencjalnych klientów oraz jest to sprawa bezdyskusyjna. Istotne jest nie tylko to, żeby w łatwy sposób doszła do adresata, lecz musimy mieć na względzie to, że winna posiadać charakter uczuciowy, racjonalny a także moralny.

Wszystkie trzy składniki reklamy są niezbędne, w każdej nieźle skonstruowanej reklamie. Charakter rozsądny charakteryzuje się tym, że cechuje się ukazaniem korzyści odniesionych przez kupującego przez zakup reklamowanego artykułu. Właśnie z tego powodu reklama sponsorowana powinna budzić zaufanie, iż treści ukazane w reklamie są autentyczne. Charakter uczuciowy polega na odwołaniu się do przeżyć widzów, jacy ją oglądają.

Jest oczywiste, że wszelka reklama odwołuje się do innego gremium, inni odbiorcy reklamy będą oglądali reklamę obuwia, a zupełnie inni klej do protez. Czym tłumaczy się wizerunek etyczny reklamy? Żadna reklama nie powinna być pozbawiona charakteru moralnego, to oznacza, że musi nawiązywać do zasad zachowania, które są właściwe. Tak więc linki sponsorowane muszą nas przenosić do reklamy, która jest zrobiona szeroko oraz działa we wszelakich przejawach na kupującego. Całość tego ma skłonić szarego śmiertelnika z ulicy, by kupił reklamowany właśnie towar.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz