Dodatki do oleju, by auto pracowało lepiej

Obejmując części metalowe olejem silnikowym, unika się ich wystawieniem na tlen, co z kolei unika ich utlenieniu przy wysokich temperaturach, chroniąc silnik przed korozją. Wolno dorzucić też do oleju inhibitory korozji. Wiele olej silnikowy ma także akcesoria w postaci środków czyszczących i dyspergujących, by utrzymać silnik w czystości i zmniejszyć tworzenie stałych związków tłuszczowych. Tarcie metalowych części tworzy, w sposób murowany, mikroskopijne cząsteczki metalu. Cząsteczki mogą przenieść się w oleju, powodując znacznie większą erozję oraz zużycie ruchomych części.

Naturalnie żeby przefiltrować te cząsteczki są filtry oleju. Pompa oleju, wyjście bądź też pompa zębata poruszana silnikiem pojazdu zajmuje się pompowaniem oleju przez filtr. Istnieją dwa typy filtrów, o pełnym przepływie oraz rozdwojonym. Akcesoria do olejów silnikowych, takie jak przeciwkorozyjne, zmniejszają korozyjny wpływ oleju na szczegóły ruchome w silniku – wypróbuj Uszlachetniacz do paliwa. Dodatki przeciwutleniające, mają na celu spowolnienie procesu starzenia się oleju. Olej silnikowy kreuje warstwę izolującą ruchome części, jakie się obok siebie znajdują. W ten sposób pomniejsza się bezpośredni kontakt, zużycie i tworzenie się ciepła, chroniąc silnik.

To właśnie dzięki wyśmienitego przewodnictwa ciepła olej silnikowy, w czasie styku z gorącą przestrzenią, wchłania część ciepła, żeby przestawić go w inne miejsce, przeważnie do powietrza lub też jakiegoś rodzaju odprowadnika. W silnikach benzynowych, górny pierścień kompresji może narazić olej silnikowy na temperatury blisko 160 stopni Celsjusza.

W silnikach wysokoprężnych, górnolotny pierścień może wystawić silnik na temperatury ponad 315 stopni Celsjusza. Oleje silnikowe z wyższymi współczynnikami lepkości mniej się osłabiają w obszernych temperaturach. Należy zawsze zwracać uwagę na oznaczenie lepkości, jakie znajduje się na zapakowaniu każdego oleju silnikowego. Klasyfikacja Society of Automotive Engineers dzieli oleje silnikowe według 11 klas lepkości, 6 klas zimowych i 5 klas letnich. Są również oleje całoroczne, które muszą jednakże spełnić kryteria letnie oraz zimowe.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz